Διεθνές Συνέδριο στην Αθήνα για την Πρώιμη Ανάπτυξη του Παιδιού


 

40 Χρόνια Πανελλήνιος Σύλλογος Λογοπεδικών-Λογοθεραπευτών


 

2η Διαδικτυακή Ημερίδα της Ελληνικής Εταιρείας Αναπτυξιακών Παιδιάτρων


 

Σίτιση με την μέθοδο SOS



SOS Approach to Feeding: πρόγραμμα που αφορά στην αξιολόγηση και παρέμβαση παιδιών τα οποία αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην σίτιση ή/και υπολείπονται στο σωματικό βάρος. Αναπτύχθηκε από την Δρ. Kay Toomey, Ph.D., Παιδιατρική Ψυχολόγο, σε συνεργασία με άλλες ειδικότητες, όπως παιδιάτρους, διαιτολόγους, λογοθεραπευτές και εργοθεραπευτές στο Star Center Foundation των Η.Π.Α. Η ονομασία της μεθόδου προέρχεται από τις λέξεις Sequential (Διαδοχική), Oral (Στοματική), Sensory (Αισθητηριακή).
Η μέθοδος SOS εστιάζει στην αύξηση του επιπέδου άνεσης ενός παιδιού με την τροφή, μέσω της διερεύνησης και της μάθησης των διαφορετικών ιδιοτήτων των τροφίμων που αφορούν στην υφή, στο σχήμα, στην γεύση και στο χρώμα, ακολουθώντας μία ιεραρχία βημάτων.
Λαμβάνονται υπόψιν τα κινητικά ορόσημα, οι στοματοκινητικές δεξιότητες, η αισθητηριακή ανάπτυξη, η μάθηση/συμπεριφορά , η διατροφή καθώς το περιβάλλον του κάθε παιδιού.
Οι συνεδρίες περιλαμβάνουν την αισθητηριακή προετοιμασία του παιδιού και την εμπλοκή του με μια συγκεκριμένη εξατομικευμένη ιεραρχία τροφών. Το πρόγραμμα μπορεί να εφαρμοστεί σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο.

 

 
 
 
Γενικές πληροφορίες»Οι γλωσσικές ικανότητες του παιδιού
Οι γλωσσικές ικανότητες του παιδιού
 
Τα παιδιά καθώς περνούν από τα  πρώιμα στάδια της γλωσσικής εξέλιξης, αναπτύσσουν συγκεκριμένες δεξιότητες, σε διαφορετικές χρονικές περιόδους.
Η παρακάτω λίστα παρουσιάζει το πώς και πότε τα παιδιά εμφανίζουν και  μαθαίνουν συγκεκριμένες γλωσσικές ικανότητες. Καθώς διαβάζετε τη λίστα, να έχετε υπόψη σας ότι κάθε παιδί διαφέρει αρκετά στο πώς και πότε θα αναπτύξει και θα αναπτύξει αυτές τις ικανότητες, οι οποίες  δεν ακολουθούν μια συγκεκριμένη σειρά.
 
Από τη γέννηση μέχρι την ηλικία των 3 ετών, τα περισσότερα βρέφη και νήπια καταφέρνουν να:
  • Κάνουν ήχους βαβίσματος και βρίσκουν τον τρόπο να απολαμβάνουν ένα ρυθμικό παιχνίδι ψευδολέξεων, με όσους έχουν κοντά τους
  • Συμμετέχουν σε παιχνίδια τύπου "κου-κου-τα"
  • Ανταποκρίνονται στα νεύματα  και στις εκφράσεις του προσώπου
  • Συνδέουν τις λέξεις που ακούν πιο συχνά με τη σημασία τους
  • Μιμούνται τον τόνο της φωνής, τον ρυθμό και τους ήχους που κάνουν οι ενήλικες όταν μιλάνε
  • Μπορούν και χειρίζονται τα πρώτα τους βιβλία
  • Αναγνωρίζουν κάποια βιβλία από το εξώφυλλό τους
  • Προσποιούνται ότι διαβάζουν βιβλία
  •  Καταλαβαίνουν πώς να χρησιμοποιούν ένα βιβλίο
  • ‘Διαβάζουν’ βιβλία με τους ενήλικες ως μέρος της καθημερινότητάς τους
  • Κατονομάζουν αντικείμενα που βλέπουν στα βιβλία
  • Μιλάνε για τους ήρωες των βιβλίων
  • Κοιτάζουν τις φωτογραφίες βιβλίων και συνειδητοποιούν ότι είναι σύμβολα πραγματικών αντικειμένων
  • Ακούν με προσοχή όταν τους λένε ιστορίες
  • Αρχίζουν να παρατηρούν συγκεκριμένα σύμβολα, όπως το πρώτο γράμμα του ονόματός τους
  • Κάνουν μουτζούρες με συγκεκριμένο σκοπό, σα να γράφουν ή να ζωγραφίζουν κάτι
  • Αναπαράγουν σύμβολα που θυμίζουν γράμματα
  • Ζητούν από ενηλίκους που βρίσκονται μαζί τους, να τους διαβάζουν ή να γράφουν ταυτόχρονα με αυτά

Από την ηλικία των 3-4, τα περισσότερα παιδία προσχολικής ηλικίας μπορούν να:
  • Απολαμβάνουν, να ακούν ή να μιλάνε για παραμύθια
  • Αντιλαμβάνονται ότι οι προτάσεις εμπεριέχουν ένα μήνυμα
  • Κάνουν προσπάθειες να γράψουν και να διαβάσουν
  • Αναγνωρίζουν γνωστές για αυτά επιγραφές ή πινακίδες
  • Συμμετέχουν σε παιχνίδια ομοιοκαταληξίας
  • Αναγνωρίζουν κάποια γράμματα και αντιστοιχίζουν γράμματα με φθόγγους
  • Προσπαθούν να γράψουν γράμματα τα οποία αντιπροσωπεύουν κάτι σημαντικό και με νόημα γι’ αυτά
 
Στην ηλικία των 5 τα περισσότερα νήπια μπορούν να: 
  • Ακούγονται σαν να διαβάζουν όταν προσποιούνται ότι διαβάζουν
  • Απολαμβάνουν όταν κάποιος τους διαβάζει
  • Αναδιηγούνται ιστορίες
  • Χρησιμοποιούν περιγραφική γλώσσα για να εξηγήσουν κάτι ή για να κάνουν ερωτήσεις
  • Αναγνωρίζουν κάποια γράμματα και αντιστοιχίζουν γράμματα με φθόγγους
  • Δείχνουν εξοικείωση με την ομοιοκαταληξία και τους αρχικούς ήχους μιας λέξης
  • Κατανοούν πως η ανάγνωση γίνεται από τα αριστερά στα δεξιά και από πάνω προς τα κάτω
  • Αντιστοιχούν γραπτές με προφορικές λέξεις
  • Γράφουν κάποια γράμματα της αλφαβήτου και κάποιες λέξεις που χρησιμοποιούν και ακούν συχνά
 
Στην ηλικία των 6 τα περισσότερα παιδιά μπορούν να:
  • Διαβάσουν και να αναδιηγηθούν γνωστές σε αυτά ιστορίες
  • Χρησιμοποιήσουν διάφορους τρόπους για να βοηθηθούν στην ανάγνωση και στην κατανόηση  κειμένου
  • Χρησιμοποιήσουν την ανάγνωση και τη γραφή για διαφορετικούς σκοπούς
  • Διαβάζουν κάποιες φορές δυνατά και με ευκολία
  • Αναγνωρίζουν καινούριες λέξεις χρησιμοποιώντας αντιστοίχηση γράμματος – ήχου, διαβάζοντας μέρος της λέξης και την κατανόηση από τα συμφραζόμενα
  • Αναγνωρίζουν ένα μεγάλο αριθμό λέξεων με το που τις βλέπουν
  • Συλλαβίζουν και αντιστοιχίζουν βασικούς ήχους με γράμματα
  • Γράφουν για θέματα τα οποία είναι σημαντικά γι’ αυτά
  • Χρησιμοποιούν σημεία στίξης και κεφαλαία
Εάν έχετε απορίες ή κάποιους προβληματισμούς για την εξέλιξη του παιδιού σας, μιλήστε με εξειδικευμένους επιστήμονες. Τα παιδία τα οποία έχουν κάποια δυσκολία ή πρόβλημα μάθησης, όσο πιο γρήγορα κάνουν αποκατάσταση, τόσο πιο εύκολο θα είναι για αυτά να ξεπεράσουν τις δυσκολίες τους και να μάθουν.
 
 
 
 
Αρχική|Νέα Ανακοινώσεις|F.A.Qs|Σύνδεσμοι|Επικοινωνία
 
Αγίου Ιωάννου 7, 15342 Αγία Παρασκευή Τηλ: 2106019798, 6944366223
© copyright 2024, All right reserved,  Web Experts: Κατασκευή Ιστοσελίδων