|
|
|
|
|
|
|
|
Γενικές πληροφορίες»Σύνδρομο Asperger |
Σύνδρομο Asperger |
|
Το σύνδρομο Asperger είναι μια αναπτυξιακή διαταραχή που χαρακτηρίζεται από δυσκολίες στην κοινωνική αλληλεπίδραση και από τον στερεοτυπικό τρόπο συμπεριφοράς και παιχνιδιού. Παρόλο που το σύνδρομο Asperger είναι στο φάσμα του αυτισμού, διαφέρει αρκετά από τις άλλες διαταραχές που ανήκουν στο αυτιστικό φάσμα, όπως τον αυτισμό, το σύνδρομο Rett, ή την ειδική αναπτυξιακή διαταραχή. Επίσης κάποιες φορές, λανθασμένα συγχέεται το Σύνδρομο Asperger με άλλες γλωσσικές και μαθησιακές διαταραχές οι οποίες δεν ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού.
Το σύνδρομο Asperger έχει πολλά κοινά με άλλες αναπτυξιακές διαταραχές, πράγμα που κάνει πολύ δύσκολο τον διαχωρισμό τους. Γι’ αυτόν το λόγο οι ειδικοί κάνουν διαφοροδιάγνωση - συγκρίνουν σημάδια και συμπτώματα διαφορετικών διαταραχών για να αποφασίσουν ποια από τις δυο είναι πιο πιθανή. Οι παρακάτω πίνακες παραθέτουν τις διαφορές που υπάρχουν μεταξύ των διάφορων διαταραχών και του συνδρόμου Asperger.
Σύνδρομο Asperger |
Αυτισμός |
Δεν υπάρχει ιδιαίτερη γλωσσική καθυστέρηση |
Έντονη γλωσσική καθυστέρηση – δυσκολία στην κατανόηση και στη χρήση της γλώσσας |
Δεν υπάρχει ιδιαίτερη καθυστέρηση στις γνωστικές ικανότητες – δεν υπάρχει νοητική υστέρηση |
Σε κάποια παιδιά, μπορεί να παρουσιαστεί καθυστέρηση στις γνωστικές ικανότητες – προβλήματα στη σκέψη και νοητική υστέρηση |
Σύνδρομο Asperger |
Διαταραχή Ομιλίας/Λόγου |
Δυσκολίες στην κοινωνική αλληλεπίδραση |
Δυσκολία στην κατανόηση και στην σωστή χρήση της δομής της γλώσσας, όπως είναι η γραμματική και/ή προβλήματα στην σωστή παραγωγή των ήχων
|
Παρατηρείται πιο συχνά στα αγόρια |
Παρατηρείται εξίσου και στα 2 φύλα
|
Ο δείκτης νοημοσύνης κυμαίνεται από φυσιολογικό μέχρι πάνω του μέσου όρου |
Τα παιδιά παρουσιάζουν μεγάλες διαφορές στον δείκτη νοημοσύνης από χαμηλό, μέτριο ή μέχρι πάνω του μέσου όρου |
Δυσκολία στον κινητικό προγραμματισμό: δυσκολία στην εκτέλεση διαδοχικών κινήσεων που αφορούν στην αδρή κίνηση (τρέξιμο) και στην λεπτή κίνηση (γράψιμο) |
Δεν παρατηρούνται μεγάλες δυσκολίες στον κινητικό προγραμματισμό |
Υστερούν σε φαντασία, παρουσιάζουν εμμονές με ένα αγαπημένο τους θέμα π.χ. πρόγραμμα στην τηλεόραση |
Δυσκολία στο να συνδέουν προτάσεις για να αναπτύξουν ένα θέμα συζήτησης ή για να γράψουν μια έκθεση |
Σύνδρομο Asperger |
Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητα |
Προβλήματα προσοχής μπορεί να προκληθούν λόγω δυσκολίας στην κοινωνική αλληλεπίδραση |
Προβλήματα στην προσοχή δημιουργούνται λόγω της έλλειψης ελέγχου των παρορμήσεων |
Δυσκολία στην αναγνώριση και στην αναπαραγωγή της γλώσσας του σώματος και των εκφράσεων του προσώπου |
Κανένα πρόβλημα στην αναγνώριση και αναπαραγωγή της γλώσσας του σώματος και των εκφράσεων του προσώπου |
Σύνδρομο Asperger |
Ψυχαναγκαστική Διαταραχή |
Επαναλαμβανόμενα και περιορισμένα ενδιαφέροντα |
Πολλά διαφορετικά ενδιαφέροντα και ευελιξία στην προσοχή |
Σημαντικές δυσκολίες στην κοινωνική αλληλεπίδραση |
Μπορεί να έχουν κάποιες δυσκολίες στην κοινωνική αλληλεπίδραση |
Συχνά διαγιγνώσκεται στην ηλικία των 3 χρόνων |
Συχνά διαγιγνώσκεται στην ηλικία των 5 χρόνων ή και αργότερα |
Σύνδρομο Asperger |
Διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή, μη προσδιοριζόμενη αλλιώς (συμπεριλαμβανομένου και του άτυπου αυτισμού) |
Η γλωσσική ικανότητα αναπτύσσεται φυσιολογικά |
Υπάρχει γλωσσική καθυστέρηση |
Δείχνουν ενδιαφέρον για κοινωνική επικοινωνία αλλά δυσκολεύονται αρκετά |
Μειωμένο ενδιαφέρον ή έλλειψη ενδιαφέροντος για κοινωνική επικοινωνία |
Σύνδρομο Asperger |
Σχιζοφρένεια |
Συχνά διαγιγνώσκεται στην ηλικία των 3 χρόνων |
Η διάγνωση μπορεί να γίνει κατά το τέλος της εφηβείας μέχρι τα μέσα της 3ης δεκαετίας ζωής |
Ο μειωμένος συντονισμός εμμένει καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής |
Μειωμένος συντονισμός μπορεί να εμφανιστεί λόγω της φαρμακευτικής αγωγής |
Συχνά παρουσιάζουν φυσιολογικές λεκτικές δεξιότητες |
Παρουσιάζουν αποδιοργανωμένη ομιλία και ασταθή χρήση του λόγου |
|
|
|
|
|